Pikaruokapaikkojen ala-arvoiset asiakkaat

Raadollinen puolemme paljastuu pikaruokapaikoissa. Mikä herättää aikuisten halun nöyryyttää nuoria työntekijöitä kuin olisi maailmanloppu kyseessä?

Keski-ikäinen miesasiakas pyytää tilausta odottaessaan 18-vuotiasta naispuolista työntekijää vetämään ”private-show:n”. ”Mitä, eikö hymyilytä? Hymyile, sä oot asiakaspalvelussa! Ai et vai? Mä teen susta valituksen!”

Kouluikäisten lasten kanssa pikaruokapaikkaan tulee siisti rouva, joka vaatii käsienpesupisteen saippuan välitöntä vaihtoa. Hänelle tarjotaan ystävällisesti pesumahdollisuutta wc:n puolella. Rouva leiriytyy käsienpesupisteen välittömään läheisyyteen. Mukava ruokailuretki lasten kanssa muuttuu äidin järjestämäksi sadistiseksi opetustilanteeksi. Vaikka saippua on ehditty vaihtaa ennen aterioiden saapumista, rouva raapustaa kirjallisen valituksen.

Mihin kadotat käytöstapasi? Mikä herättää ylemmyydentunteesi?

Jos olet vihainen, ärtynyt, turhautunut -etsi tunteellesi oikea postilaatikko. Nuori työntekijä ei ole työnohjaajasi tai terapeuttisi.

Anna rakentavaa ja asiallista palautetta.
Muista kiittää saamastasi palvelusta.
Näytä lapsillesi mallia, miten kohtelet kaikkia ammattiryhmiä arvostavasti.

Posted in Uncategorized.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *